Proiecte

 

 

PROIECTE ȘCOLARE IMPLEMENTATE LA NIVELUL ȘCOLII GIMNAZIALE „MIHAI EMINESCU” NĂSĂUD

ÎN ANUL ȘCOLAR 2019 – 2020

 

2019-1-PL01-KA229-064930_5 Scoala Gimnaziala Mihai Eminescu Nasaud BistritaNasaud Radość odkrywania dziedzictwa kulturowego z nowoczesnymi metodami pracy w szkole 29250

2019-1-PL01-KA229-065043_4 Scoala Gimnaziala Mihai Eminescu Nasaud BistritaNasaud Aktywni, przedsiębiorczy, kreatywni 27130

2019-1-PL01-KA229-065128_4 Scoala Gimnaziala Mihai Eminescu Nasaud BistritaNasaud Tasting the European Art and Science 31657

 

 

1. „STAND UP. SPEAK OUT!” LA ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”MIHAI EMINESCU” NĂSĂUD

Școala Gimnazială ”Mihai Eminescu” Năsăud debutează în anul școlar 2018-2019 cu dreptul : nu mai puțin de patru proiecte ERASMUS + au fost demarate împreună cu partenerii europeni.

Strategia europeană 2020 urmărește să reducă indicele abandonului și să promoveze modelul european al economiei sociale de piață, cu o dimensiune ecologică puternică.

În acest context, a fost conceput proiectul numit STAND UP. SPEAK OUT! pentru a favoriza incluziunea pentru acei elevi care tind să rămână în urmă. Proiectul se concentrează pe elevii cu care se confruntă dificultăți de învățare, în special cele din următoarele două categorii: provenind din diferite sistemele educaționale sau problemele socio-economice. În cele din urmă, proiectul va favoriza și pe cei cu un nivel ridicat al capacităților intelectuale.

Partenerii acestui proiect sunt Spania –„ IES Dr. JOSÉ ZAPATERO DOMÍNGUEZ” coordonatoarea proiectului, Romania -Școala Gimnazială ”Mihai Eminescu” Năsăud, Letonia- ”Cesu Valsts gimnazija”, Italia- IS "Duca Abruzzi - Libero Grassi".

Obiectivele acestui proiect constau în elaborarea de strategii care să împiedice părăsirea timpurie a școlii, consolidarea achiziției de competențe sociale și civice, concentrate pe incluziunea socială, instruirea cadrelor didactice și ajutarea acestora în implementarea metodologiilor inovatoare de învățare care stimulează cooperarea, participarea activă în școală și în societate, promovarea utilizării instrumentelor digitale de colaborare în PBL ( învățarea bazată pe proiecte) .

Vor fi patru mobilități, fiecare școală parteneră va fi responsabilă pentru găzduirea unei întâlniri. Participanții vor fi atât profesori, cât și elevi. Rolul României în acest proiect este de a consolida achiziția de competențe sociale și civice în rândul tuturor elevilor care se axează pe incluziunea socială și construirea unui sentiment de apartenență comunitară. Materialele realizate vor fi diseminate pe TWINSPCE –ul proiectului, în revista digitală ce va fi realizată, în presă, prin intermediul participanților.

Sperăm că acest proiect va fi o reușită și va dezvolta tuturor participanților sentimentul de apartenență la marea comunitate europeană!

Coordonator de proiect România,

            Prof. Bidică Emilia

2. EUROLAND LA ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”MIHAI EMINESCU” NĂSĂUD

Parteneri:

Escola Publica Mestres Montana Granollers, Spania

Școala Gimnazială ,,Mihai Eminescu” Năsăud

Scuola Secondaria Di I Grado G. Bovia, Foggia, Italia

Perioada de desfășurare a proiectului: 01.09.2018 – 31.08.2020

Obiectivele proiectului:

-      îmbunătăţirea abilităţilor de bază cum ar fi calculul matematic, alfabetizarea, TIC, exprimarea într-o limbă străină, schimbând şi punând în aplicare idei noi;

-      dezvoltarea şi implementarea practicilor inovatoare care promovează cooperarea, schimbul de experienţă şi cunoaşterea la nivel european;

Descrierea proiectului:

Prin intermediul acestui proiect se urmăreşte obţinerea unor rezultate superioare în ceea ce priveşte competenţele matematice: algebră, geometrie, logică, competenţele de comunicare într-o limbă străină şi de interrelaţionare, competenţele specifice TIC.

Se vor realiza activităţi lunare, iar în urma mobilităţilor elevii şi profesorii vor împărtăşi cu ceilalţi ceea ce au învăţat astfel încât să aibă cât mai mulţi elevi posibilitatea de a lucra conform instruirii anterioare. Elevii vor învăţa să utilizeze codurile QR, să creeze astfel de coduri, să citească hărţi cu ajutorul lor sau să le realizeze, să programeze roboți.

Activităţile realizate vor fi diseminate la întâlnirile cu părinţii, în cadrul şcolii, la cercurile pedagogice. Dovezile acestora vor fi postate pe site-ul proiectului eurolanderasmus.eu, dar și pe blog, pe Twinspace, dar şi în presa locală.

Coordonator proiect România,

Prof. Cira Ioana

Accesări: 669